tiistai 26. kesäkuuta 2012

Oli ja meni

Kaiken näköstä taas on tapahtunut ja yksi niistä asioista on juhannus (enpä muuten osaa sanoa kuuluuko se kirjottaa isolla kirjaimella). Vuosi sitten viimeksi juonut alkoholipitoisia juomia ja tättärärää! Join lauantaina. Mulla oli aivan yli hauskaa, lukuun ottamatta sitä, että neidin isä alkoi jostain syystä tinttailemaan mulle jo siinä vaiheessa kun olin päässyt hyvään kännitilaan 1,5 siideriä juoneena. Itkin tunnin koska Olivian hyvinvoinnista oli kyse. Oli lykkäämässä tyttöä kännisen vanhemman hoiviin ja se on asia, mitä mä en hyväksy.

Noh, asia saatiin jollain tapaa päätökseen, vaikka luulen edelleen, että iskä luulee vian olevan mussa. Sitten tänään toinen asia tapahtui, mikä on saanut mut ajattelemaan kamalia asioita. Äitini.Vuoden on muuttanut asunnostaan ja nyt tänään se tapahtuu. Lähti pakkaamaan tavaroita. Viime vuonna huhtikuussa minä ja mun poikaystävä jouduttiin viikon varoitusajalla muuttamaan sieltä pois ja jouduttiin majoittautua poikaystävän työkaverin luona sen aikaa, että saatiin tämä kämppä missä nyt asutaan. Meidän tavaroita oli ihan ympäri Seinäjokea silloin. -Tänään se asunto, mistä muutettiin viikon varoitusajalla pois, tyhjätään. Toivottavasti musta ei tule samanlainen kun mun äidistä. Äiti "seurustelee" alkoholistin kanssa joka haukku mua, mun tytärtä ja äitiä. Muuten en välittäisi, mutta mun pian 3kk vanha lapseni on sen miehen mielestä "kuuro vammainen kersa". Ja mut haukkunut huoraksi ja ties miksi. Mä olen NIIN kypsä. Mä en edes ymmärrä miksi äiti on sen kanssa. Äiti ei saa käydä täällä katsomassa sen tyttären tytärtänsä ilman, että se juoppo alkaa vainoamaan ja on saanut haukuttua meidän koko suvun. Sillä miehellä murtui jalka kahdesta kohtaa ja joutui pyörätuoliin. Äiti kantoi ruokaa sänkyyn, limpparia sänkyyn, sipsiä sänkyyn. Eihän  se voinut juoda viinaa kun oli pyörätuolissa. Oli siis 2 kuukautta selvinpäin. Tai, epäilen, että sinä aikana se ei edes selvinnyt kunnolla, kun sitten eräänä päivänä kun taas pystyi kävelykeppien kanssa menemään, lähti baariin ja siinä se selvyys sitten meni. Noh, se jalka murtui uudestaan tuossa pari viikkoa sitten. Enään tälle juopolle ei edes viina riitä, vaan on alkanut vetelemään niitä sen vahvoja kipulääkkeitä. Voitte kuvitella minkälainen sekopää se on kun viinaa ja lääkkeitä vedetään sekaisin... Mä olen uhkaillut, kiristänyt ja tehnyt muutenkin kaikkeni, että äiti lähtisi sen miehen työtä pois! Mä en enään jaksa. Äiti ei saa edes ostaa sen lapsille tai lapsen lapselle mitään lahjoja tai mitään. Hänelle vaan pitää ostaa kaljaa ja viinaa. Kaikesta tästä huolimatta, äiti jaksaa olla sen juopon kanssa. Se siis jopa paskoo jatkuvasti housuun ja äiti toimii niinku sen omaishoitaja. Siivoaa paikat... :(

Mulla on kynnet ja kynsinauhat tosi huonossa kunnossa. Se on yksi asia miksi toivoisin olevani raskaana vieläkin. Hiukset ja kynnet oli todella hyvässä kunnossa koko ajan. Kynnet oli ihanan kovat ja kiiltävät, nyt ne halkeilee ja on ällöttävät.
(Mulla tuli pää kipeäksi äitiä ajatellessa...)

Ostin rintarepun millä voin kanniskella Oliviaa ja viedä vaikka roskia pihalle tai jotain muuta mitä mä nyt keksinkään, missä ei hirmu kauaa mene. Mutta luulen, että mun olis pitänyt ostaa semmoinen Manduka. Sillä ilmeisesti saa kantaa niin kauan kun haluaa. Normaalilla rintarepulla ei... Mun ei tartte pitää Oliviaa sylissä koko aika, koska viihtyy hyvin myös itsekseen ja siksi se on helppo laittaa esimerkiksi sitteriin siksi aikaa kun imuroin tai pesen lattioita.

Ehkäisyasia on jäänyt multa kokonaan hoitamatta. Mun on pitänyt jo monta kertaa soittaa perhesuunnitteluneuvolaan ja varata aika, ja valita joku ehkäisykeino. Itse ajattelin jos pistäisin sen ehkäisykapseli, mikä laitetaan käteen ihon alle. Se tuntuu olevan ainoa sellainen "järkevä" mua ajatellen. Pillereitä nimittäin minä en aijo enään koskaan syödä, nimittäin ne on saanut mulle aikaan kaiken maailman munasarjan tulehduksia ja kaikkea sellaista, hormoonikierukka olis toinen ihan hyvä, mutta mä en tahdo 5vuotta kestävää ehkäisyä, koska mulla on ajatuksena, että tahdon olivialle sisaruksen ehkä vielä joskus, ehkäisykapselissa kun se ehkäisyteho kestää 3vuotta, se on mun mielestä sopiva väli palautua ja kasvattaa ja "tutustua" Oliviaan paremmin.

Katsoin toissapäivänä elokuva Motherhood. Suosittelen lämpimästi kaikille äideille (miksei isillekkin). Uma Thurman veti loistavan roolin missä oli 2 lapsen äiti ja vaimo. Äiti oli joku kirjailija ja nyt kun oli äiti, ei enään aika riittänyt siihen ja silti janosi kirjoittaa ja siksi kirjoittikin blogia. Siinä elokuvassa näytettiin niin hienosti se kuinka äiti joutuu antamaan kaikkensa, että perheessä kaikki toimisi. Kaikki pienetkin asiat riistää omaa aikaa ja kuinka äiti pystyykin tekemään niin monta asiaa yhdden päivän aikana. Kirjoittaa, ulkoilla, siivota, sotkea, käydä kaupassa (oman ja naapurin vanhan rouvan puolesta). Elokuvan loppu puolella äitillä menee hermo ja päättää painua pois kaupungista. Mutta kääntyy takaisin koska toinen lapsista meinasi isän kanssa ollessaan tukehtua tikkariin... Äitejä tarvitaa. Tuo elokuva sai mut miettimään sitä, että kun mä aina mietin sitä kuinka mä en enään kerkeäkkään päivän aikana ajatella muuta kun itseäni ja lastani ja kuinka se asia pikkuhiljaa saa mut jämähtämään tähän. Aloitin tupakan polton uudestaan. Ajattelen, että aloitin sen vain siksi, koska mä kaipaan välillä omaa "aikaa" ja parvekkeelle on helppo "karata" todellisuutta hetkeksi. Istahtaa ja olla vaan.
(Ja jos joku lukija nyt miettii sitä, että hyi, polttaa tupakkaa ja imettää, niin erehtyy. En enään imetä.)

Imettämisestä puheen ollen. Mun maidon tulo loppui ku seinään. Ei vaan enään tullut. /Yö imettäminen oli myös turhaa. Helpompaa on antaa maito pullon kautta. Rakas saa vatsansakkin täyteen äkkiempää ja itkuhuutoraivokiukku-kohtaukset on mennyttä aikaa <3

Ja loppuun pari kuvaa piristämään iltaa ;)


Nyrkin mukana suuhun menee myös paita :P


Minä osaan jo itse pidellä lelua käsissä! 

Namnam, hyvä sormi!

Äiti ja minä rintarepussa! 

Hymyilevä kukka

:)

Uusi pimputin lelu ei oikeen kiinnostanut...

Tällainen makasi partsin lattialla :(

Kesätytsy <3


-Mamma2012-


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Lilypie First Birthday tickers